Monday, April 4, 2011

...kita sama tapi tak serupa....

....mengapa wujudnya perbezaan antara manusia....ALLAH s.w.t telah menjadikan hambanya semua sama dari segi fizikal ....yang cacat pon manusia..yang hodoh pon manusia..yang miskin pon manusia....yang bodoh pon manusia...bukan bodoh cuma kurang pandai..hehehe...tapi kenapa ada yang menilai manusia dari perspektik yang berbeza..kita semua sama...mencari rezeki di bumi ALLAH ini......meskipon berbeza agama dan bangsa...tp kita semua sama....walaupon tak serupa..kita ada wajah yang berbagai..kita ada daya pemikiran yang kreatif..kita ada susuk tubuh yang menawan..kita ada pekerjaan yang pelbagai...kita ada gya hidup yang menarik...tp itu semua hanya seketika...sebagai manusia kita sering alpa...kita hanya menumpang di alam ini...semua milik ALLAH s.w.t...hanya DIA yang maha esa....manusia juga alpa...apa beza kita...???????????ringgit kah....status kehidupan kah????daya kecantikan kh???? ATAU  .... tahap pendidikan...tapi itu semua hanya sementara....kita boleh berbangga dengan tahap pendidikan..dengan harta kekayaan..dengan wajah yang menawan...TAPI...INGAT....itu semua sementara.....hamba juga insan biasa...yang tak punya apa2.....kata2 ini hanya peringatan eiyna yok diri sendiri...yg baca jgn lak terasa ye...heheeh...supaya tidak mudah alpa dengan janji duniawi...ALLAH yang maha BERKUASA....
moga kehidupan kita deberkati dan dicucuri oleh rahmatNYA....
juz own by
EIYNA_AMIRINA

No comments: